فصلنامه مدیریت جهادی

هسته مدیریت جهادی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام

فصلنامه مدیریت جهادی

هسته مدیریت جهادی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام

اسلايدر تصاوير
فروشگاه اینترنتی
جستجو در سایت
موضوعات فصلنامه

فرصتهای تعامل

پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲ ق.ظ

دومین شماره از فصلنامه مدیریت جهادی منتشر شد

دومین شماره فصلنامه مدیریت جهادی مهمان دیدگان شماست. در این شماره که در آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی منتشر می‌شود، ضمن تکریم و تعظیم یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر این مرز و بوم، از نعمت ارجمندی که در سایه این فداکاری‌ها و مجاهدت‌ها نصیب‌مان گشته است، قدردانی و شکرگزاری می‌نماید. شاید بتوان امام را یکی از پیش‌قراولان و سلسله‌جنبان جهاد در عصر معاصر دانست که هم در سیره فردی و هم در مقام و موضع اجتماعی، به این بستر رشد و تعالی(= جهاد)، نگاه و تمرکز محوری داشت. به واقع طیران و اوج‌گیری کم‌نظیر امام در آسمان معرفت و انسانیت، ناشی از:

 اولاً فهم حقیقت فلسفه مبداء و معاد،

 ثانیاً اشراف حکیمانه و فقیهانه نسبت به مسئله‌های اجتماعی دنیای معاصر،

 ثالثاً وارستگی تمام و کمال نسبت به دنیا و مافیها،

رابعاً تلاش برای اشاعه مفهوم وحدانیت حق تعالی و اجتناب از طواغیت انس و جن،

خامساً روحیه انقلابی‌گری و مبارزه با استکبار جهانی

و سادساً دستگیری از مظلومین و تلاش برای بسیج جهانی مستضعفین دانست.

برخی از این خصوصیات در دیگر علمای عظام و کرام دیده می‌شود، اما جهاد به معنای حقیقی آن در بستر اندیشه و عمل امام خمینی(ره) احیا شد و می‌شود. ان شاءالله، بتوانیم، امام‌مان را بهتر بکاویم، بشناسیم و روایت کنیم...

در شماره پیش رو، پرونده ویژه نشریه را به موضوع زلزله اخیر در کرمانشاه و مدیریت بحران اختصاص داده و دو مطلب و یک گزارش تصویری از آن ارائه شده است. سه نفر از اعضای مرکز رشد آقایان حسینی، تراب‌زاده و سعدآبادی به آسیب‌شناسی مدیریت بحران و ارائه راهکار پرداخته‌اند.

دکتر لطیفی، استاد هادی هسته مدیریت جهادی مرکز رشد، در نوشته‌ای مفهوم «سداد» را تبیین نموده‌اند. آقای سید مهدی عزیزی که نویسنده مهمان نشریه هستند، از این شماره به بازخوانی ویژگی‌های مجاهدانه یاران حضرت امیرالمؤمنین علی7 می‌پردازند و در این شماره به خصیصه‌های جناب هاشم‌ بن عتبه پرداخته‌اند.

آقای مصطفی یخچالی، الگوی مردمی پیشرفت و آبادانی بشاگرد توسط جهادی بی‌ادعا، مرحوم حاج عبدالله والی را روایت کرده‌اند.

آقایان شاهچراغ و حاجی‌قربانی در مطلبی زیر عنوان «مثل کوه استوار» مفهوم «استقامت» را کاویده‌اند.

همچنین در یک نوشته دیگر به یکی از نشست‌های هسته مدیریت جهادی که مصادف با سالروز شهادت امیر سرافراز اسلام سرلشگر صیاد شیرازی برگزار شد، می‌پردازد. در این نشست، امیر سرلشگر صالحی؛ فرمانده سابق ارتش، به تشریح شخصیت و سیره جهادی شهید صیاد شیرازی پرداخته است. روایت این نشست، زیر عنوان «مدیریت پیروزی، مدیریت شکست» آمده است.

یک مطلب نیز در خصوص اینکه «چرا مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی کارفوق‌العاده نمی‌توانند انجام دهند» با عنوان «حیات نباتی، حقوق نجومی» ارائه شده است.

در مطلب دیگری نیز، چرایی مبارزه یا مذاکره با آمریکا علت‌یابی شده است. این نوشته را زیر عنوان «اینجا، آرمانی سرخ زیر فرش قرمز جان داده» می‌توانید بخوانید.

همچنین یکی از کتاب‌های مدیریت جهادی به همراه یادداشتی از نویسنده‌اش را در انتهای نشریه آورده‌ایم.

ما را هم از نظرات ارزشمندتان بهره‌مند نمائید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی